Ρένος Δημητρίου: στήριξη στην κυπριακή δημιουργικότητα

Γράφει η Αγγελική Μιχαλοπούλου-Καρρά | @aggeliki.mk

Αυτή την εβδομάδα είχα την ευκαιρία να συνομιλήσω με τον chief creative director της ConversionPros Ρένο Δημητρίου, έναν σχεδιαστή με διεθνή πείρα που τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται στην Κύπρο.

Ως ένας σχεδιαστής με διεθνή πείρα, πως θα χαρακτήριζες τις προοπτικές εξέλιξης και αναγνώρισης του design στην Κύπρο; Θεωρείς ότι οι Κύπριοι σχεδιαστές μπορούν να διακριθούν σε διεθνές επίπεδο;
Σίγουρα μπορούν, καθώς υπάρχουν και οι γνώσεις και τα ταλέντα στον χώρο. Αυτό που κάνει τη διαφορά είναι η αναγνώριση από την εγχώρια αγορά, η οποία ακόμη δυσκολεύεται να αντιληφθεί την αξία του design στην επαγγελματική επικοινωνία μιας εταιρείας. Μέσω αυτής της αναγνώρισης οι εγχώριες εταιρείες θα θελήσουν να επενδύσουν σε ένα πιο προχωρημένο επικοινωνιακό σχεδιασμό όπως γίνεται σε αρκετές χώρες της Ευρώπης.

Κατά το παρελθόν έχεις συνεργαστεί με μερικές από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες. Τι έχεις αποκομίσει από αυτή την εμπειρία σε επαγγελματικό και προσωπικό επίπεδο;
Όταν εργάζεσαι για μια πολυεθνική εταιρεία, με εταιρική ταυτότητα παγκόσμιου βεληνεκούς, οι προσεγγίσεις και οι καθοδηγητικές γραμμές για τη δημιουργία οποιουδήποτε επικοινωνιακού σχεδιασμού ή καμπάνιας είναι πολύ διαφορετικές και πολύ πιο εμπεριστατωμένες, σε αντίθεση με αυτές που αντιμετωπίζουμε στην κυπριακή αγορά. Αυτό γίνεται πρωτίστως διότι η αξιολόγηση του επικοινωνιακού υλικού γίνεται με εντελώς διαφορετική και σαφώς πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση. Όσον αφορά το προσωπικό επίπεδο, σίγουρα με έχει οδηγήσει σε ένα επίπεδο αντίληψης του τι σημαίνει σωστή επαγγελματική επικοινωνία με ταυτοποίηση εταιρικής προσέγγισης.

Τα τελευταία χρόνια έχεις καθιερώσει μέσα από το Creative Club Cyprus τα Pygmalion Awards, τα βραβεία γραφιστικής και διαφήμισης στην Κύπρο που συνδέονται με τον ευρωπαϊκό διαγωνισμό ADC*E. Πες μας λίγα λόγια για την πρωτοβουλία αυτή.
Όταν αποφάσισα να δημιουργήσω τον Δημιουργικό Σύνδεσμο Κύπρου, απώτερος σκοπός μου ήταν αυτός ο σύνδεσμος να αποτελέσει τη γέφυρα της κυπριακής δημιουργικότητας προς τον ευρωπαϊκό χώρο αλλά και παγκόσμια. Άλλωστε, από την αρχή της δημιουργίας του θεώρησα καίριας σημασίας το να είναι ταυτόχρονα και μέλος του αντίστοιχου πανευρωπαϊκού συνδέσμου. Σήμερα, μετά από οκτώ χρόνια ύπαρξης του ΔΣΚ, οι εμπλεκόμενοι από την κυπριακή αγορά είναι πολύ λιγότεροι απ’ ό,τι θα έπρεπε για να μπορεί να στηριχθεί η κυπριακή δημιουργικότητα, αλλά παράλληλα να αναδειχθεί και ο αντίστοιχος επαγγελματικός τομέας.

Πρόσφατα συμμετείχες ως ομιλητής στην πρώτη Συνάντηση Σχεδιαστών Οπτικής Επικοινωνίας, το Graphic Stories Cyprus. Ποια είναι η άποψή σου για τη διοργάνωση και πώς πιστεύεις ότι τέτοιου είδους πρωτοβουλίες προάγουν την έννοια του Graphic Design στην Κύπρο; Τέτοιου είδους πρωτοβουλίες αλλά και ανάλογες αξιόλογες εκδηλώσεις είναι πολύ σημαντικές για την ανάδειξη της αξίας της δημιουργικότητας και του design στον χώρο της επικοινωνίας, της αξίας του στον επαγγελματικό τομέα και το πώς μπορεί αυτό να αξιολογηθεί σαν ένα μεγάλο μέρος της επένδυσης σε μια επιχείρηση.

Στην ομιλία σου στο Graphic Stories Cyprus αναφέρθηκες στη διαδικασία της σχεδιαστικής εξέλιξης για την επικοινωνία μιας εμπορικής ταυτότητας. Πόσο σημαντικό είναι το branding σε μια εποχή που ο “μέσος καταναλωτής” κυριολεκτικά κατακλύζεται από μια πληθώρα εικόνων και μηνυμάτων;
Ένας λόγος παραπάνω, γιατί μια εμπορική ταυτότητα πρέπει να είναι ξεκάθαρη τόσο οπτικά όσο και επικοινωνιακά, με όσο το δυνατόν πιο χαρακτηριστικό τρόπο γίνεται, έτσι ώστε να επιτευχθεί η συναισθηματική σύνδεση και ταύτιση με το κοινό.

Γνωρίζω ότι έχεις ασχοληθεί όχι μόνο με τη γραφιστική, αλλά και με τις καλές τέχνες, τη διαφήμιση, το μάρκετινγκ και την παραγωγή.Θεωρώ όλες τις τέχνες της επικοινωνίας αλληλένδετες και σχετικές μεταξύ τους. Όταν γνωρίζεις πώς να χρησιμοποιήσεις την καθεμιά από αυτές, τότε μόνο θα σου αποδώσουν τα αποτελέσματα που ζητάς. Αυτό καθιστά και το πιο σημαντικό κομμάτι του branding με το οποίο ασχολούμαι τα τελευταία χρόνια. Ο μόνος τρόπος με τον οποίο θα μπορέσει να υπάρξει κάποια ανάπτυξη στον επικοινωνιακό χώρο και το design είναι μέσω της εκπαίδευσης, τόσο για τους σχεδιαστές όσο και για τους επαγγελματίες. Στόχος μας είναι η συνεχής ανάπτυξη και ανέλιξη του τομέα αυτού. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο παροτρύνω όλους εκείνους που έχουν να κερδίσουν από τον χώρο της οπτικής επικοινωνίας και της διαφήμισης να εμπλέκονται και να συμμετέχουν σε κάθε είδους σχετική δράση και εκδήλωση.

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Μαζική αντίδραση των γραφιστών στον Καναδά ενάντια σε φοιτητικό διαγωνισμό της κυβέρνησης για τα 150 χρόνια του Καναδά

Γράφει η Αγγελική Μιχαλοπούλου-Καρρά / @makad.cy Ο μεγάλος Ρώσος συγγραφέας Λέων Τολστόι στο αυτοβιογραφικό ...

Διαφοροποίηση και οπτική επικοινωνία

Γράφει η Αγγελική ΜΚ Αθανασιάδη | @aggeliki.mk Στη σύγχρονη καταναλωτική “ζούγκλα” το “προσδόκιμο ζωής” ...

“Γραφή, το έναυσμα του πολιτισμού”

Το Graphic Stories Cyprus, στο πλαίσιο του 4ου Συνεδρίου Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας Κύπρου ...

UX vs UI

Γράφει η Αγγελική Μιχαλοπούλου-Καρρά / @mak.adcy Τα τελευταία χρόνια όλο και πιο έντονα γίνεται ...

The Aftermath

Γράφει η Αγγελική Μιχαλοπούλου-Καρρά|@aggeliki.mk Ολοκληρώνοντας την πρώτη συνάντηση σχεδιαστών οπτικής επικοινωνίας πέρσι τέτοια εποχή ...

Graphic Design & Ψυχολογία του Gestalt [Μέρος Α’]

Αγγελική Μιχαλοπούλου-Καρρά [@aggeliki.mk] Ένας από τους σημαντικότερους μουσικούς του περασμένου αιώνα, ο “Νονός της ...

X