Neville Brody

Γράφει η Αγγελική Μιχαλοπούλου-Καρρά

Tο Ινστιτούτο Μελέτης και Έρευνας της Τυπογραφίας και Οπτικής Επικοινωνίας σε συνεργασία με το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και το Πρόγραμμα Γραφικής Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Λευκωσίας οργανώνουν το 6ο Παγκόσμιο Συνέδριο Τυπογραφίας και Οπτικής Επικοινωνίας [ICTVC] στη Θεσσαλονίκη, 5-9 Ιουλίου 2016, με θέμα “Συζητάμε προτεραιότητες | Αναπτύσσουμε τον κλάδο” [www.ictvc.org/2016/el/]. Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων και των δραστηριοτήτων του συνεδρίου μπορούμε μεταξύ των διαλέξεων από κορυφαίους επαγγελματίες του χώρου να ξεχωρίσουμε την καταληκτική ομιλία του Neville Brody.

O Neville Brody είναι κοσμήτορας του School of Communication του Royal College of Art και ένας από τους πιο φημισμένους γραφίστες της γενιάς του. Από τους κορυφαίους σύγχρονους τυπογράφους και art directors, ο Neville Brody διαπρέπει παράλληλα και στον εταιρικό στρατηγικό σχεδιασμό. Είναι ο ιδρυτής του δημιουργικού γραφείου “Brody Associates” και εδραίωσε τη φήμη του ως καλλιτεχνικού διευθυντή του περιοδικού “Face” κατά τη δεκαετία του 1980, ενώ έχει συνεργαστεί με δισκογραφικές εταιρείες, περιοδικά και με μια σειρά από διεθνείς πελάτες, συμπεριλαμβανομένης της Apple, του BBC, The Times, του Channel 4 και της εθνικής ποδοσφαιρικής ομάδας της Αγγλίας. Το έργο του είχε και έχει τεράστια επιρροή στη βιομηχανία της διαφήμισης και της οπτικής επικοινωνίας, ενώ έχει αποτελέσει αντικείμενο πολλών εκθέσεων και εκδόσεων.

Γεννημένος στο Southgate του Λονδίνου, ο Neville Brody ήταν από πολύ μικρή ηλικία λάτρης των καλών τεχνών και της ζωγραφικής. Ο ίδιος έχει σχολιάσει ότι δεν θυμάται κάποια περίοδο στη ζωή του κατά την οποία να σχεδίαζε να κάνει οτιδήποτε άλλο εκτός από τέχνη ή ζωγραφική. Παρακολούθησε το σχολείο Minchenden Grammar School με κύριο θέμα σπουδών την τέχνη, κυρίως από τη σκοπιά των καλών τεχνών, και το 1975 συνέχισε τις σπουδές του στο φημισμένο, κατά τη δεκαετία του 1960, Hornsey College of Art, το οποίο αποτελεί σήμερα τμήμα του Πανεπιστημίου του Middlesex.

Το χαρακτηριστικό τυπογραφικό στυλ του Brody, με επιρροές από την Pop Art και τον ντανταϊσμό και τη χρήση των sans-serif γραμματοσειρών που ο ίδιος είχε σχεδιάσει, τράβηξε την προσοχή της μουσικής βιομηχανίας και των δισκογραφικών εταιριών, όπως η Fetish Records και η Stiff Records, αμέσως μόλις αποφοίτησε από το κολέγιο. Τα εξώφυλλα των CD που αρχικά σχεδίασε αποτελούν τυπικά δείγματα της Grunge και Punk σκηνής, με χαρακτηριστικότερο το άλμπουμ “Micro-phonies” των Cabaret Voltaire από το 1984. Η δουλειά όμως που πραγματικά απογείωσε το όνομα του Neville Brody ήταν αυτή που αφορούσε το περιοδικό “The Face”.

Η ρηξικέλευθη προσέγγισή του ως καλλιτεχνικού διευθυντή του περιοδικού άλλαξε το τυπικό και τους βασικούς μέχρι τότε κανόνες που χαρακτήριζαν τη βρετανική κουλτούρα, προσδίδοντας μια πιο ζωντανή, ζωηρή και καλλιτεχνική αισθητική. Ο σχεδιασμός αποσκοπούσε στην πρόκληση κάποιας μορφής συναισθηματικού δεσίματος του αναγνώστη με την εκάστοτε σελίδα του περιοδικού, στον βαθμό που αυτοί θα διατηρούσαν την προσοχή τους για πολύ περισσότερο χρόνο εξερευνώντας και αποκωδικοποιώντας τα οπτικά ερεθίσματα. Άλλες διεθνείς συνεργασίες με περιοδικά και εφημερίδες περιλαμβάνουν τα City Limits, Lei, Per Lui, Actuel, Arena καθώς και τη ριζοσπαστική νέα σχεδίαση για δύο κορυφαίες βρετανικές εφημερίδες “The Guardian” και “The Observer”.

Ο Neville Brody συνεχίζει μέχρι και σήμερα να προωθεί τα όρια της οπτικής επικοινωνίας σε όλα τα μέσα, μέσω της πειραματικής, πολλές φορές, αλλά και πρωτοπόρου προσέγγισης του έργου του και συνεχίζει να επεκτείνει και να εμπλουτίζει τις “γλώσσες” της οπτικής επικοινωνίας που χρησιμοποιούμε. Εξακολουθεί να εργάζεται ως γραφίστας, διατηρώντας το δικό του δημιουργικό γραφείο στο Λονδίνο από το 1994, αλλά και παραρτήματα στο Παρίσι, το Βερολίνο και τη Βαρκελώνη. Η εταιρεία του είναι περισσότερο γνωστή για την ικανότητά της να δημιουργεί νέες οπτικές προσεγγίσεις για μια ποικιλία εφαρμογών που κυμαίνονται από τις κινηματογραφικές ταινίες, τις καινοτόμες συσκευασίες, τον σχεδιασμό ιστοσελίδων και τη δημιουργία εταιρικής ταυτότητας για μεγάλες διεθνείς εταιρείες.

  • Show Comments

You May Also Like

UX gone wrong

Γράφει η Αγγελική Μιχαλοπούλου-Καρρά | @mak.adcy Ένας σχεδιαστής οπτικής επικοινωνίας πολύ συχνά βρίσκει τον ...

6ο Παγκόσμιο Συνέδριο Τυπογραφίας και Οπτικής Επικοινωνίας ICTVC

Γράφει η Αγγελική Μιχαλοπούλου – Καρρά Με αφορμή μια από τις σημαντικότερες διοργανώσεις, σε ...

Εξωστρέφεια και Design

Γράφει η Αγγελική Μιχαλοπούλου – Καρρά | @aggeliki.mk Κάθε φορά που επιστρέφω από ένα ...

Το Κυπριακό Συλλαβάριο, ένα ταξίδι πολιτισμού στο χθες και το σήμερα

Γράφει η Αγγελική Μιχαλοπούλου – Καρρά | @aggeliki.mk “Η κατανόηση του πώς εξελίχθηκαν τα ...

Το αβγό του Κολόμβου

Γράφει η Αγγελική Μιχαλοπούλου-Καρρά Μέσα στη μεγάλη αίθουσα των δεξιώσεων, με τα στενά, ψηλά ...

Offset ή Digital Printing;

Γράφει η Αγγελική Μιχαλοπούλου – Καρρά Ήταν αρχές της δεκαετίας του ’90, όταν κάθε ...

X